امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

باید و نباید‌های دوچرخه سواری برای میان سالان و سالمندان | تا ۱۲۰ سالگی رکاب بزنید!

  • کد خبر: ۶۸۲۲۸
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
باید و نباید‌های دوچرخه سواری برای میان سالان و سالمندان | تا ۱۲۰ سالگی رکاب بزنید!
برای بهره بردن از مزایای دوچرخه سواری، نیازی نیست حرفه‌ای رکاب بزنید یا در کنار آن به ورزش‌های دیگر هم بپردازید، همین که برای جابه جایی روزانه خود از دوچرخه استفاده کنید، قدرت عضلات و حجم عضلاتتان را از دست نمی‌دهید.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ شاید شما هم خبر درگذشت رابرت مارچاند را شنیده باشید. دوچرخه سوار ۱۰۹ ساله فرانسوی که سرتاسر زندگی اش را رکاب زد و دست آخر هم به دلیل بیماری از دنیا رفت. رابرت حتی در سال‌های اخیر هم، یکی از شرکت کنندگان همیشه فعال ماراتن دوچرخه سواری بود و با وجود آماتور بودنش، رکورد‌های خوبی از خود به جای گذاشت. درگذشت پیرترین دوچرخه سوار دنیا بهانه‌ای شد تا نگاهی به دوچرخه سواری افراد میان سال و حتی سالمند بیندازیم.


ترکیب کرونا و زندگی شهری، بیش از هر زمان دیگری، ما را به کم تحرکی و خانه نشینی خو داده است و در این بین میان سالان و سالمندان به عنوان دو گروه حساس جامعه، نیازمند توجه بیشتری هستند. دو گروهی که ممکن است با اضافه وزن و انواع و اقسام بیماری‌ها دست و پنجه نرم کنند و سلامت روانشان در معرض خطر باشد. اندامی به نام تیموس، که سلول‌های ایمنی را تشکیل می‌دهد؛ معمولا از سن ۲۰ سالگی کوچک می‌شود، اما مطالعات نشان داده است که تیموس در دوچرخه سواران مسن مانند جوان ترها؛ فعال است. آقایان دوچرخه سوار در این مطالعه ۱۰۰ کیلومتر را زیر ۶.۵ ساعت رکاب زدند و زنان دوچرخه سوار نیز ۶۰ کیلومتر را در ۵.۵ ساعت پیمودند.

 

نتیجه تحقیقات این بود که برای بهره بردن از مزایای دوچرخه سواری، نیازی نیست حرفه‌ای رکاب بزنید یا در کنار آن به ورزش‌های دیگر هم بپردازید، همین که برای جابه جایی روزانه خود از دوچرخه استفاده کنید، قدرت عضلات و حجم عضلاتتان را از دست نمی‌دهید. این مطالعه در مجله Aging Cell منتشر شده است. دوچرخه سواری فعالیت سیستم قلبی، عروقی و تنفسی را بهبود می‌بخشد و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. استرس، افسردگی و اضطراب را از شخص دور می‌کند و بد نیست بدانید که دوچرخه سواران از عزت نفس بیشتری نسبت به آدم‌های معمولی برخوردارند. دوچرخه سواری برای افرادی که از مشکل بی خوابی یا کم خوابی رنج می‌برند و الگوی خوابشان منظم نیست هم یک فعالیت درمانگر محسوب می‌شود.

 

افزایش احساس شادی و کاهش اضافه وزن هم از دیگر مزایای این ورزش است. با این حال دوچرخه سواری برای گروهی از میان سالان و سالمندان ممنوع است. گروهی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، کسانی که آرتروز شدید در مفصل زانو دارند یا دستگاه تنفسی شان به خوبی کار نمی‌کند. در غیر این صورت دوچرخه سواری برای زنان و مردان به یک اندازه توصیه می‌شود و تداوم این ورزش، رکاب زدن را برایتان لذت بخش‌تر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->